Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ja TS-Yhtymä luopuvat STT:n omistuksesta

Alma Media ja TS-Yhtymä luopuvat STT:n omistuksesta

Alma Media Oyj                        Lehdistötiedote                         27.6.2018

ALMA MEDIA JA TS-YHTYMÄ LUOPUVAT STT:N OMISTUKSESTA

Alma Media ja TS-Yhtymä ovat myyneet Suomen Tietotoimiston (STT) osakkeensa Sanoma Media Finlandille.

STT:n uutispalvelun haastava tilanne on ollut media-alan keskusteluissa esillä jo pitkään. Valtion lisätalousarviossa STT:lle myönnettiin toukokuussa kertaluonteinen, tämän vuoden toiminnan turvaamiseen tarkoitettu 1,5 miljoonan euron muutoskauden tuki. Tuen ehtona on, että omistajat laativat suunnitelman yhtiön talouden vakauttamisesta.

Alma Media ja TS-Yhtymä päättivät myydä STT:n omistusosuutensa Sanoma Media Finlandille. Kaupan tavoitteena on yksinkertaistaa yhtiön omistuspohja. Omistuspohjan muutos ei vaikuta välittömästi Alma Median ja TS-Yhtymän STT:n asiakassuhteeseen. Myös palvelusta aiemmin luopunut Helsingin Sanomat palaa asiakkaaksi.

Kaupalla ei ole Alma Medialle merkittävää tulosvaikutusta.

Lisätietoja: Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Alma Talent Oy, puh. 010 665 2360

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

• Julkaistu: 27.6.2018, 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote